martes, 14 de agosto de 2007

PREPARANDOSE PARA EL CATACLISMO, LIDERAZGO, SONDJAH MELCHIZEDEK, english & español...!!!!!

BIENVENIDOS A LA ASAMBLEA CONSTITUYENTE POR INTERNET PARA LA NUEVA ESTRUCTURACION Y CONSTITUCION DE LA REPUBLICA DEL ECUADOR

 

Atentamente,

 

Dr. Clever Sánchez

REV EL C, el REVelador de EL y la Creación.

YO SOY AHKNATON REV EL C  999.

PRESIDENTE y CEO del MOVIMIENTO MUNDIAL FÉNIX de la FEDERACIÓN del MUNDO.

Embajador de la Era de la Luz y de la Segunda Venida de Cristo al Mundo.

ASAMBLEÍSTA POR INTERNET, PARA LA REESTRUCTURACIÓN DE LA REPÚBLICA DEL ECUADOR.

LA FEDERACIÓN DEL MUNDO.
EL MOVIMIENTO MUNDIAL FENIX.
EL MOVIMIENTO EXTRATERRESTRE

EL MOVIMIENTO FÉNIX DEL ECUADOR.

FUNDAMENTOS PARA UNA NUEVA CONSTITUCION

QUE SIRVA AL ECUADOR Y A TODOS LOS PAISES DEL MUNDO.

 

BIENVENIDOS A LA ASAMBLEA CONSTITUYENTE POR INTERNET PARA LA NUEVA ESTRUCTURACION Y CONSTITUCION DE LA REPUBLICA DEL ECUADOR

 

Proceso Co-Creativo de Equipo – Parte 1

 

Sondjah – Preparándose para el Cataclismo; Equipos de Trabajo; Liderazgo – 20-05-2007- Lección 1 - NOCO#99

 

Equipo del Norte de Colorado, #99

Boulder, Colorado:

Maestro: Sondjah Melchizedek

 

Temas:

 

  1. Equipos de trabajo
  2. Resolviendo Problemas & Creando Soluciones.
  3. Relaciones maestro/estudiante.
  4. Preparación para el Cataclismo.
  5. La Era de Transición.
  6. Diseñar Prácticas de Sostenibilidad.
  7. Equipos de trabajo necesario en Muchas Áreas.
  8. "El Neumático Espiritual Encuentra el Camino de la Realidad"
  9. Vencer Predisposiciones & Fronteras.
  10. Ninguna Precedencia para Estos Equipos de trabajo.
  11. Demostración de Equipos de trabajo en la Conferencia.
  12. Los Equipos Generalizados se dividirán dentro de Sub-Grupos.
  13. Produciendo Modelos de Trabajo.
  14. Las Decisiones Individuales Afectan la Supervivencia de la Civilización.
  15. El Liderazgo es Esencial para la Supervivencia.
  16. Disciernan al Seguir.
  17. Jesús Fue un Magnífico Líder.
  18. Confianza Contra Arrogancia.
  19. La Co-creación Requiere Líderes

 

P & R:

 

  1. Validen el Mensaje, No al Mensajero.
  2. Compartiendo las Verdades con Parientes.
  3. La Curiosidad como una Herramienta.
  4. La Necesidad Inmediata de Equipos de Trabajo.
  5. Esté Preparado para la Realidad de lo que Está por Venir.
  6. Empiece con su Propia Nación para Modelos de Trabajo.
  7. Reconozca las Condiciones Humanas Comunes & Potenciales

 

TR: Daniel Raphael

 

20 de mayo, 2007

 

SONDJAH: Buenas tardes, este es Sondjah. (El grupo le da amable bienvenida). Es bueno estar aquí. He sido asignado a esta siguiente fase de desarrollo dentro de la Misión Magistral. Mi trabajo con ustedes y con todos está relacionado al desarrollo de lo que es conocido como "equipos de trabajo". Esta es la próxima fase del esfuerzo cooperativo entre los reinos celestiales, reinos divinos, y los mortales en este planeta y en otros planetas. Esto está programado, en particular, por las necesidades de su planeta, y estoy aquí para ayudar a asistirles. Mi función como un maestro Melquisedek en las escuelas de los mundos de estancia es de instruir a nuevos estudiantes morontiales en cómo relacionarse con entidades celestiales, de uno a uno, en el reino de los mundos de estancia.

 

Mi trabajo con ustedes es muy semejante, ayudarlos a idear una nueva manera de resolver sus problemas aquí en este planeta y crear  soluciones. Ustedes tiene el conocimiento de una evolución de creencia y fe; ahora eso incluye una activa relación de trabajo con celestiales, en una relación de equipo. Los humanos antiguos creían que había un creador, algo que trajo al mundo, el universo, y las estrellas a la existencia. Ahora ustedes—" ustedes," significando las civilizaciones y personas de su mundo, e incluso quizás ustedes  mismos individualmente—están viendo la relación continua desarrollándose con el Divino. El equipo de trabajo representa otra fase más de la revelación de Dios a ustedes.

 

A ustedes les ha sido enseñado por Jesús a orar a su Creador Dios en el cielo, y que a través de él usted viene a conocer al Creador y aprender su forma de perfección—la forma de perfección como fue revelada por Cristo Miguel/Jesús durante su reinado como un mortal, en este planeta. Su vida y  enseñanzas están representadas en las lecciones de la Misión de Enseñanza: los elementos básicos fundamentales de la vida social, y del crecimiento personal e individual en la relación con la Entidad Divina que vive dentro de ustedes, y cómo vivir en paz con otros. Sus lecciones fueron acomodadas por la Misión de Enseñanza para que ustedes tengan una relación personal y un conocimiento inmediato de lo que Jesús enseñó, mientras él estuvo aquí durante su permanencia en este planeta, ganando su soberanía sobre Nebadón.

 

La Misión de Enseñanza le ayudó a tener una relación de maestro-estudiante, con la entidad celestial en su grupo. Cada grupo de la Misión de Enseñanza disfrutó las lecciones de su ministerio en una maravillosa y continua relación de maestro-estudiante durante dos años aproximadamente, aunque muchos grupos han continuado pasado ese tiempo. En esa mencionada relación de estudiante/maestro, a ustedes les fue dada una lección y luego ofrecido oportunidades de hacer preguntas acerca de la lección, o de cualquier otro tema que les interesó, referente a su vida y crecimiento. Por eso muchas de sus preguntas por curiosidad nunca fueron contestadas. Esa relación ofreció a todos los miembros la oportunidad de sentirse cómodos trabajando con un ser celestial con los verdaderos problemas de sus vidas.

 

Ahora, en esta próxima fase, ustedes están siendo provisto con un nuevo nivel de relación de trabajo consciente con un ser espiritual. En este próximo paso de evolución, de fe trabajando en su mundo, a ustedes les está siendo ofrecida la oportunidad de trabajar con un ser celestial está en un grupo de individuos sobre una tarea específica. Los equipos de trabajo tendrán un maestro permanente para indicar, mencionar, mediar, y le enseñara cómo funcionar en un grupo de trabajo con celestiales, que pueden contestar sus preguntas. Debe haber necesariamente un TR (transmisor/receptor) conocido de otro modo como un "canal," a través del cual usted puede hablar con el ser celestial. Utilizo la palabra celestial de forma general, así esto podría incluir Melquisedeks, ángeles, y otros seres espirituales quienes han o no han sido revelados a ustedes en el pasado. Estos grupos pueden tener un problema específico sobre el cual trabajar, o puede ser un tema general que trata con sostenibilidad en los términos más amplios para sus civilizaciones.

 

Estos equipos de trabajo son presentados a ustedes de una manera oportuna, en la preparación para el cataclismo eventual que vendrá a su mundo, del cual Monjoronsón ha hablado. Esta es la siguiente fase para esa preparación. Una vez que el cataclismo surja o comience a darse en su mundo, entonces la "era de transición" reinará hasta que su civilización, sociedades, naciones, y comunidades se reorganicen y establezcan una vez más una manera de vivir normal; entonces empezará la nueva era. Los equipos de trabajo están aquí para ayudarle a desarrollar prácticas sostenibles antes que la era de transición ocurra, para que la era de transición sea corta y breve, en lugar que sea larga y que dure varios siglos, otra "edad oscura," como sucedió en sus civilizaciones occidentales en tiempos Medievales.

 

Los propósitos de los equipos de trabajo van a diseñar prácticas para la sostenibilidad de sus civilizaciones, empezando en el nivel individual. Su Hijo Descendente, Monjoronsón, ha descrito muchas de esas áreas en sus transmisiones recientes. De interés particular es  cómo criar a los niños para que ellos lleguen a ser individuos productivos, efectivos y crecientes, que puedan criar sus propios niños de manera semejante. Como fue dicho a ustedes, hay la poca esperanza de que sus civilizaciones tecnológicamente avanzadas en este planeta sean capaces de sostenerse a sí mismas en el nivel familiar, porque muchas de sus familias y de sus culturas han perdido las tradiciones de las prácticas sostenibles para criar niños.

 

Sí, su mundo persistirá e incluso puede mantenerse por sí mismo después del cataclismo, pero lo que es deseado es que llegue a ser sostenible y proporcione un ambiente para ustedes y para que todos los individuos crezcan. Si los individuos no crecen, sus civilizaciones no crecerán y finalmente se marchitarán y morirán. Este ha sido el ciclo periódico de civilizaciones en su planeta a través de su historia. Después de tener la presencia del Hijo del Creador aquí en este planeta hace 2.000 años, han tenido mientras tanto muchos avatares y maestros avanzados, y después la llegada de Monjoronsón, ahora es tiempo de invocar un proceso co-creativo, co-participe, en el que ustedes puedan trabajar directamente con el Divino, con maestros celestiales, para la resolución de problemas y la creación de soluciones.

 

Los equipos de trabajo pueden numerarse en miles, formándose dondequiera que exista una necesidad de resolver los problemas de su civilización e instituciones sociales, donde exista un lugar para que ellos trabajen. ¿Usted puede estar preguntándose, "Bien, cómo empezamos?" "¿Cuál es el principio de este proceso?" Hay dos formas en que ustedes puede considerar esto: ¿Uno es desde el nivel del individuo, preguntando, "¿Qué hace falta para sostener a este individuo en el futuro, para que ellos sobrevivan, existan, y sean mantenidos y crezcan para llegar a ser más de lo que ellos son?" Esto en sí mismo ayudaría a su civilización a mantenerse a sí misma en la posibilidad de tiempo.

 

La otra manera es mirar desde el futuro, diciendo, "Nuestro mundo ha logrado la era de luz y vida. ¿Cómo hicieron nuestras naciones, sociedades, y culturas para evolucionar y madurar para llegar a este tiempo? ¿Qué necesita para que una civilización sea una civilización prospera"? Desde cualquier enfoque, ustedes analizarían varias áreas dentro de una vida individual, ya sea crianza de niños, ya sea vida adulta, ya sea educación o cuidado médico, un sistema político, o un sistema económico. Cualquiera que ustedes deseen examinar, un equipo de trabajo puede empezar su trabajo.

 

Además, usted también puede preguntar, "¿Qué necesitamos saber?" Sus preguntas son más expertas y más profundas cuando son de naturaleza intuitiva, cuando hacen preguntas abiertas. Ustedes pueden preguntar en términos más claros, "¿Qué hay acerca de los equipos de trabajo que nos ayudarán a desarrollar una civilización sostenible en el futuro?" Esa sería una pregunta excelente. Los equipos de trabajo están aquí para ayudarles como individuos, como culturas y como sociedades para madurar y crecer, a llegar en los días de luz y vida como una sociedad evolucionando conscientemente. Ahí es donde Monjoronsón les ha dicho que "el neumático espiritual encuentra el camino de la realidad" en un mundo de 3 dimensiones donde ustedes viven.

 

Es esencial que ustedes tengan un mapa de carreteras para introducirse al futuro que ustedes han creado con un maestro celestial. Tendrán que vivir con las soluciones que sus equipos de trabajo desarrollen e implementen. Lo qué el ser celestial proporciona es la perspectiva de una vida futura, una perspectiva global desde fuera de su mundo, para ayudarles a vencer sus tendencias, prejuicios, y fronteras culturales, políticas y económicas que los separan a ustedes de otras personas. Este proceso del equipo de trabajo será sumamente educativo para los miembros que participan, esto requerirá que ellos se vean todos en una base de igualdad. Ustedes sólo han vencido recientemente los prejuicios raciales en las formas más modestas. Ustedes sólo han permitido recientemente que ambos géneros voten en el proceso político, y todavía en muchas naciones no es una posibilidad para mujeres votar como los hombres votan, poseer propiedades, o tener un status igual.

 

A ustedes se les requerirá—sólo porque se lo requieren a ustedes mismos—llegar a una posición de igualdad total incluso sin manipulación e imparcial al tratar con otros, sin posición especial para ustedes mismos, su cultura, la economía, la nación, o su etnia. Esto es sinceramente la aplicación más grande de la regla de oro, "Haz a otros como quieres que te hagan," pero esto es aún más dinámico que eso. Esto compromete a otros para que sean co-creadores con ustedes en la regla de oro, para sostener su mundo y sus civilizaciones.

 

¿Ustedes pueden preguntar, "¿Por qué necesitamos hacer esto"? Esa, también, es una buena pregunta. La respuesta es que hay la pequeña esperanza de que este mundo sobreviva bien, o se sostenga a sí mismo como una incubadora de almas de calidad, que puedan aguantar el viaje infinito al Paraíso. Nosotros les hemos dicho antes que muchos de su mundo en este tiempo tomarán la decisión de no continuar en la vida después de la muerte, en el reino de morontial. Incluso ésos que han entrado al reino morontial encontrarán el viaje difícil y arduo. ¿Por qué es eso? Es porque ustedes llevarán muchas de sus tendencias con ustedes, así como una gran cantidad de impresiones emocionales recibieron sus vidas mortales. Éstos se trasladarán con ustedes a su vida morontial, y necesitarán estar en curación, al mismo tiempo que otros estarán algunos estarán en detención. Los que leen estos textos probablemente no estarán en detención, porque ustedes se han abierto a la luz de Dios, para llenar su alma y su mente con la franqueza de aceptar la posibilidad del crecimiento mayor en su vida infinita. Esperamos que ustedes encuentren esto emocionante. Si no, entonces hay la probabilidad de que ustedes puedan no escoger caminar hacia el Paraíso y unirse al Cuerpo de la Finalidad. No hay certeza ni garantía que ustedes lo harán, antes del tiempo de la fusión con su Ajustador de Pensamiento.

 

En ningún tiempo en la historia de la humanidad ha habido una oferta universal de una relación de equipo de trabajo en su planeta. Sí, ha habido concejos de hombres y concejos  de humanos que trabajan con una entidad divina. Esto ha sido continuo a través de la historia de la humanidad en su mundo, pero ofrecer esta posibilidad al ancho reino de todas las poblaciones de su mundo es algo nuevo. Es ofrecido también a todos los grupos religiosos, que tienen una creencia fundada en el Creador de todo. No hay raza o grupo étnico o cultura, sociedad, nación o comunidad elegidos—todos son elegidos. Son ustedes los que eligen o no entrar al reino de la familia de luz de Dios. Estoy aquí para ayudarles como un maestro para decirles y mostrarles cómo trabajar y utilizar este proceso para la resolución de sus problemas y situaciones difíciles.

 

Cómo decir esto sin predisponer su mente... Es un dilema para nosotros el cómo hacer esto, excepto nada más simplemente indicando que a varios miembros en su comunidad se les ha sido dar un paso al frente para realizar este proceso de equipo de trabajo en una demostración para ustedes. Esto se ofrecerá las semanas por delante. Participarán  mortales y celestiales en una situación montada y casi seguirá un guión, aunque la participación de la entidad celestial, que seré yo mismo en ese punto, no seguirá un guión.  [nota: La demostración del proceso del equipo de trabajo sucederá en la conferencia de junio en Unity Village].

 

Estamos haciendo un esfuerzo más directo para educarles en trabajar con entidades celestiales, con ángeles, con Melquisedeks, Estrellas Brillantes y Nocturnas y con él mismo Cristo Miguel. No sean tímidos acerca de pedir ayuda directa a Cristo Miguel, porque él es la eminente entidad espiritual, más brillante en su universo local, que tiene la capacidad de estar con mil millones de sus seres, simultáneamente. Y, seguramente sin la menor duda él está por encima de la capacidad de estar en un equipo de trabajo con ustedes, ayudándoles con sus esfuerzos, sus desafíos para aprender cómo trabajar este proceso.

 

Cuándo ustedes piensan en un equipo de trabajo, piensan en un concepto de equipo, o en un enfoque de equipo para resolver un problema arquitectónico de ordenador/computadora, o literalmente diseñando un edificio arquitectónico donde ustedes tienen un equipo de individuos tratando de resolver un problema. Este equipo pueden ser individuos mortales, que se preocupan por criar niños. Puede ser acerca de un problema de educación. Los niveles que involucra llegarán a ser cada vez más específicos. Un equipo de trabajo generalizado puede dividirse en docenas de sub equipos de trabajo, para resolver problemas más específicos. Es algo necesario en este momento. Sus universidades, tecnologías, y ciencias tienen suficientes datos de investigación en sus archivos y bibliotecas como para empezar a diseñar planes factibles para modelos que pueden ser imitados en la cultura de ustedes.

 

"¿Qué es una familia de trabajo funcional?" "¿Qué debe hacer la pareja procreadora antes de procrear para prepararse para tener y criar este niño?" y después que este niño nace, "¿Que se necesita para criarlo más efectivamente, de modo que a la edad de cinco años, este individuo entienda de confianza, se sienta seguro, conozca el honor, sea leal, dedicado, y pueda hacer un compromiso?" Esto no es pedir demasiado a este pequeño niño, porque a la edad de cinco años ellos tienen la capacidad de participar en el mundo de ustedes como cualquier adulto lo hace—ellos simplemente carecen de la comprensión y conocimiento material de cómo operar en su mundo. Ellos están ya participando efectivamente con su Ajustador Pensamiento, y a esta temprana edad, su Ajustador de Pensamiento tiene un tremendo control en su vida para aplicar a ellos. Esto es por supuesto, como usted sabe, rápidamente erosionado con la entrada de ideas culturales y presión ejercida por los compañeros y por los requisitos comerciales dados por sus comercios.

 

Este modelo de equipo de trabajo puede parecer complejo, pero opera en sí mismos en la esencia de la sencillez. Es un proceso de hacer preguntas cuidadosa y profundamente enfocadas hacia una meta. Ustedes han operado en grupos de la Misión de Enseñanza, en una forma muy general, en donde una lección sería dada, y luego habría la oportunidad de hacer preguntas, y si revisan sus textos, verá que las preguntas van desde pura curiosidad, a preguntas que no tienen nada que ver con la lección actual. En el proceso del equipo de trabajo, este proceso de preguntas y respuestas estará mucho más enfocado, de modo que conduzca directo hacia una meta, de modo que exista un producto que evolucionará de este proceso.

 

Los equipos de trabajo requerirán la producción de textos y documentos para producir los modelos de trabajo de prácticas sostenibles en su sociedad. El proceso educativo en su nación, como muchos de ustedes están enterados y se quejan acerca de ello, es bastante incorrecto. Se ocupa de muchos temas no relacionados para sobrevivir su existencia continua, para sostener su vida en este nivel de régimen de vida y estándar de vida. Ustedes no saben cómo educar a individuos para que crezcan intencionalmente dentro de las muchas facetas que ellos son capaces. Existe un proceso para "alimentar" a los individuos desde la infancia hasta sub-adulto, para que ellos crezcan como individuos increíblemente valientes y creativos, quiénes son también leales y saben cómo amar y conocen lo que eso involucra.

 

Sí, se les está dando un desafío trascendental y enorme, pero igualmente, es una oportunidad trascendental y enorme para el crecimiento personal y social, y para la supervivencia de sus civilizaciones. Recuerden que las decisiones que ustedes hagan individualmente, afectan la supervivencia de su civilización. Ustedes Individualmente, tienen un efecto. Ustedes son ésa gota en el océano de la vida de su civilización—son la sangre de su civilización. Las decisiones que hacen inciden en si su civilización  vive o muere. Cuándo ustedes toman decisiones que los alimentan como alma, como individuo, ustedes alimentan su civilización. Cuándo ustedes se alimenta egoístamente de las dadivas de sus sociedades, de su nación y de su comunidad, entonces se alejan un poco de la posibilidad de la supervivencia de su civilización.

 

Ahora hablaré de otro tema que ha señalado numerosas veces en el pasado y es oportuno señalarlo una vez más, y se trata del liderazgo. El liderazgo es necesario para que sus sociedades sobrevivan. Es necesario para organizar las fuerzas de los individuos en grupos poderosos de dirección y guía, para el desarrollo de planes verdaderos, modelos verdaderos, para la supervivencia de sus sociedades, de sus comunidades, de sus familias y de sus individuos, y de sus naciones, y de la unión de naciones para su planeta. El liderazgo una posición desgraciada para un individuo, porque eso separa a ese individuo. Ellos son apartados del grupo, sin embargo es necesario que estos individuos sacrifiquen su inclusión en el grupo más grande… (la cinta es girada) Nosotros les imploramos que ustedes que permitan que ellos dirijan.

 

Siempre sean juicioso sobre la dirección a la que ustedes son dirigidos. Si ellos les dirigen hacia la oscuridad, seguramente verán las señales con antelación. Si ellos están auto-engrandeciéndose, entonces también se darán cuenta de ello. Sean inteligentes, sean juiciosos, sean considerados en sus juicios, para que no "maten al líder" antes de nacer. El liderazgo es una faceta importante en la continuación de su mundo. Jesús se auto-separó  como un líder magnífico de la cultura de su planeta—y  para todo Nebadón—como un modelo a seguir por toda la humanidad para todos los milenios para venir. Y a la vez, él fue insultado, castigado y finalmente asesinado de forma brutal. ¿Harán ustedes lo mismo con sus propios líderes? Su nación es una nación violenta, y tiene inclinaciones violentas aún en las raíces más profundas de individuos en sus comunidades. Esto es algo para ser notado y evitado, y para saber que eso ocurre. Sean cuidadosos cómo siguen: sigan con un corazón abierto, sin embargo sean juiciosos. Sean tan sabios como serpientes y tan delicados como palomas.

 

No tengan miedo del individuo seguro, que está dispuesto a adentrarse en la refriega del  liderazgo. Eso es algo en lo  que muchos y la mayoría seguramente no quieren tomar parte, ni involucrarse. Muchos de ustedes hace no quieren ni siquiera asociarse con estos individuos seguros, sintiendo que eso es arrogancia en sí misma, manifestada en un individuo y seguramente ellos los conducirán incorrectamente, dentro de los sendero de la maldad. ¿Pero ustedes saben lo que es la maldad, o no es así? Disciernan lo qué es maldad y lo qué es de la luz.

 

Cristo Miguel no puede salvar el mundo de ustedes por él mismo, aunque él tiene el poder de hacerlo. El ya ha decidido que su mundo sea salvado por la participación co-creativa de ustedes, por lo tanto requiere de individuos que den un paso al frente como líderes co-creativos, que vivan en la luz, quiénes no obstante todavía coman comidas, duerman de noche, y caminen en los caminos y calles de su mundo. Ellos deben estar con ustedes; ellos deben estar aquí. Su mundo sin líderes es un mundo que seguramente fracasará, seguramente no sobrevivirá. La co-creación requiere que los líderes se presenten. Nosotros ya les hemos proporcionado líderes del lado de la luz; los maestros celestiales son sus líderes y maestros. Millones de Melquisedeks están  para aquí participar efectivamente con sus asociaciones, y los Altísimos tienen rangos sobre rangos de seres celestiales que les ayudan de muchas maneras, en su mundo.

 

Ahora, den un paso al frente y sean un líder. Sí, a usted lo apartarán y sí, usted será rechazado por muchos, pero usted es necesario; sus esfuerzos, sus energías son requeridas para que su mundo sea salvado. Este mensaje es para todos aquellos que leen, escuchan o ven esto. Esto está dirigido a ustedes en este tiempo, el día de hoy, y durante décadas, siglos, diez-milenios y cien milenios y millares de milenios siguientes. ¡Ustedes deben dirigir! Su mundo no sobrevivirá sin liderazgo.

 

Estaría abierto a preguntas relacionadas a este tema.

 

Estudiante: ¿Cómo sugeriría usted que nosotros presentemos el material que recibimos de los maestros? ¿En particular estoy pensando acerca de compartir los frutos del espíritu con un grupo que pienso estarían interesados y receptivos, pero muchas personas quieren saber, "¿De dónde consiguió usted esto? ¿Es de un texto sagrado o de algún autor respetado?" y yo me pregunto ¿Cuál es la mejor manera de responder a estas preguntas?

 

SONDJAH: Es mejor responder con fe y aconsejarles que se abran a este material con fe. Si esto no les ayuda en su proceso de fe entonces ellos lo rechazarán. Si eso ayuda, entonces ellos lo comprenderán. Analizar la fuente para validar el texto no es una forma coherente para incorporar la verdad en sus vidas, porque esto busca automáticamente un predisposición y prejuicio para rechazarlo, o incluirlo. Hemos visto durante la eras en la literatura de su mundo asesoramiento maravilloso para ayudarles en su diario vivir y en su fe, de trabajar y vivir con un Ser Creador. Su Ajustador de Pensamiento ha venido a través de muchas fuentes durantes las eras, en nombre de otras religiones. Así que señalar a la fuente o contestar con respecto a la fuente es ofrecer al individuo una oportunidad de rechazar o incluirlo, sin pensar en el contenido. Así que por favor, refiéranse al contenido como una fuente para ayudarlos a decidir si leerlo o no. Un sencillo examen rápido de dos o tres páginas en todo el libro es suficiente para permitirles tomar esa decisión. La verdad les llamará y ustedes les pueden aconsejar que esa verdad es universal, y llega en muchas formas y ellos deben estar abiertos a ella, sin importar de donde venga. (Gracias.) De nada.

 

Estudiante: Hay para nosotros algunas formas mejores de capacitar a nuestros hijos para que ellos puedan compartir algunas de estas verdades con sus niños, nuestros nietos/biznietos, cuando ellos están tan ocupados con sus jóvenes vidas… (Inaudible)…

 

SONDJAH: Sí, ciertamente. Invítenlos a escucharle un momento, para que ustedes puedan compartir algunas de las verdades que ustedes han aprendido a través de sus vidas. Para que ellos puedan conocer estas verdades temprano en sus vidas, en lugar que las conozcan dentro de cincuenta años, y se cuestionen por qué nunca les fueron presentadas. Permítanles saber que ellos finalmente llegarán a verdades semejantes como las que usted tiene. Permítales saber que ellos no tienen que aprender otra vez esas lecciones a partir  sus propias experiencias de vida, sino que ahora pueden incorporar la sabiduría de generaciones más viejas, para que puedan hacer su vida más productiva, más temprano. ¿Tiene esto sentido para usted? (Sí, gracias.)

 

El estudiante: Sondjah, me he estado sintiendo un poco aislado porque ninguno de los demás miembros de mi grupo de estudio están interesados en la Misión de Enseñanza, y no he podido reunir un grupo afín que esté interesado en su desarrollo espiritual y en sus relaciones. He estado trabajando con un grupo que trabaja en la sostenibilidad, llamado grupo de re-localización, pero sus intereses son de razones prácticas, antes que espirituales. [nota: Este es un grupo con la intención de sostener los negocios y granjas independientes, poseídos localmente en de la comunidad]. ¿Tiene usted alguna sugerencia de cómo puedo conseguir que estos grupos se sientan interesados en un enfoque espiritual, o cómo puedo construir un fuego bajo personas?

 

SONDJAH: Parte de la respuesta están contenida en las respuestas que dí a las dos preguntas anteriores esta tarde. A usted, yo le indicaría que tiene la intención correcta, y su intención le sirve bien. Esas otras personas hagan depende de ellos. Yo sé y sabemos que a ustedes le gusta ver evidencia de su eficacia en el trabajo, en la forma que motivar a otras personas que avanzan en una dirección similar a la suya. Sin embargo nosotros, medimos su eficacia en la intención y el esfuerzo de usted para avanzar hacia esa meta. Esto es suficiente para su vida y el desarrollo de su alma. Ustedes hacen bien participando como nosotros hemos pedido que hagan—"ustedes," significando un individuo y colectivamente con millones de otros individuos que leen este mensaje—para participar en sus asociaciones locales y cuerpos de gobierno que efectivamente dan forma a las políticas de su área local. No pediríamos nada más de ustedes.

 

Sin embargo, sugeriríamos que usted manden a Solonia—recuerden a Solonia, conforme entró al jardín, (risas entre dientes) sostenga claramente esta visión de Solonia—entrando  al jardín de los amigos suyos, y a los jardines de estas asociaciones, llevando una luz para iluminar a estos individuos. En lugar de una espada, pídanle que lleve una luz que ilumine las almas, mente, y corazones de estos individuos. No avance solo, estimado, en este jardín de otros, vaya con un ángel que le guíe y abra los corazones y mentes de los otros, conforme usted se aproxime a ellos.

 

Vea a estos individuos como seres curiosos. ¿Esto no afecta a su voluntad soberano, o si? Véales como seres curiosos, que el ángel provoque que sean curiosos, para que hagan preguntas. No hay quebrantamiento de ninguna decisión a ese respecto. Hagan que sean  curiosos para saber más de ustedes. "¿Qué les proporciona la confianza, el valor de estar aquí? ¿Por qué está usted aquí?" y usted dirá, "Estoy aquí para participar en el desarrollo de sostener nuestra comunidad, pero también nuestra civilización. Cualquier cosa que hagamos  hoy aquí y en las semanas venideras en este pequeño grupo tiene un poderoso efecto sobre esos reinos más grande alrededor de nosotros". Y con curiosidad, ellos harán aún más preguntas acerca de sus conclusiones, cómo usted llego a ellas. La curiosidad es un rasgo maravilloso. Es una parte integral de su humanidad, de su llegar a ser, y usted seguramente no perderá este rasgo, una vez que usted cruce los mundos de estancia y se adentré en su vida de morontial. Es un rasgo maravilloso que usted siempre tendrá. Una curiosidad sana, útil y culta le dirige hacia delante. La curiosidad egoísta le dirige hacia oscuridad y separación. Gracias por su pregunta. (¡Gracias!)

 

Estudiante: ¿Ha habido mucha discusión en Internet recientemente de que los cambios de la Tierra son muy pronto—ellos están indicando alrededor del fin del verano o en otoño—eso va a convertirse en un problema si esperamos hasta después del cataclismo, antes de que empecemos estos grupos proyectados, o debamos avanzar y correr con eso ahora?

 

SONDJAH: Ha habido y es la intención de presentar los equipos de trabajo ahora, porque ellos son necesarios ahora. Si ellos fueran necesarios más tarde, serían dados a ustedes más tarde. Hay necesidad inmediata de considerar seriamente el uso de este proceso para ayudar a que sus poblaciones sobrevivan, para que sean sostenibles y crezcan en el futuro. Esperar hasta después de un cataclismo mayor será demasiado tarde. Lo qué a ustedes mismo se han cegado, es que ustedes ya están en los cambios de la Tierra. Ustedes ya han visto el comienzo de esos cambios mayores en su mundo, pero sólo en lo físico. El físico es muy evidente: el tsunami en Indonesia fue un ejemplo de eso. Ahí hubo 300 000 personas' cuyas vidas se apagaron en 20 minutos, y el huracán Katrina en su propio país, cambió la geografía, cultura y economía social de miles de kilometros cuadradas en los estados del sur de su nación.  Desconocido es para ustedes, que esa devastación ha causado que muchas otras áreas fueran cambiadas también.

 

Si esas poblaciones hubieran sabido lo que venía, ellos habrían estado más preparados para la reconstrucción de sus sociedades. Visitantes y naciones vecinas no saben cómo proporcionar ayuda. Ellos simplemente mandan ayuda médica y alimentos, [y] entonces esperan que todo mejore. ¿Pero, cómo reconstruye usted una familia? ¿Cómo construye usted nuevas familias donde familias han sido destruidas, donde sólo queda un padre aquí y una madre allá, un niño aquí y otro niño allá? ¿Cómo crea usted grupos integrados que no nacieron juntos, que no hicieron un compromiso de vida?

 

¿Cómo construye usted una comunidad donde una comunidad fue destruida? La clase de información y apoyo que áreas devastadas necesitan es cómo reconstruir el tejido social de su mundo. ¿Entonces cuán capaz es usted de establecer un sistema de enseñanza que sostendrá a esas nuevas familias, esas nuevas comunidades? ¿Qué hará usted, qué modelo utilizará para establecer un modelo de tratamiento médico que apoye a su gente, a la salud mental, a la salud social y al bienestar de sus comunidades? Aunque la mayoría de ustedes no saben sobre sostenibilidad ni cómo crecer, deseamos ayudarles en desarrollar los modelos que pueden ser aplicados a áreas destruidas y devastadas, para reconstruir sus instituciones sociales para que no sólo sean reconstruidas y mantenidos, sino para que crezcan y crezcan enérgicamente para convertirse en algo nuevo y evolucionen en algo más sano. Esto es lo qué es necesario en su mundo.

 

No se sorprenda si un monstruoso huracán llega a su nación. Katrina puede haber sido un huracán categoría 5 pero eso puede palidecer comparado con los huracanes futuros. No se sorprenda si esto ocurre. El clima en su mundo está volviéndose mucho más extremo. Es la manera en que el planeta modera y actúa como mediador en las influencias de la civilización. En el pasado cuando no había civilizaciones, la moderación y su actuación como mediador fue con volcanes monstruosos que afectaron su atmósfera por no solo un año ni dos, pero por décadas—con el comienzo de una nueva era de hielo. Ustedes verán estas cosas en su vida, pero en menor grado. Ahora es el tiempo prepararse.

 

Ofrezco estos comentarios no para asustarlos, ni para motivarles, sino solamente para informarles de la realidad que ustedes viven. Ustedes creen que esto es una anormalidad o apenas un bache del radar en el pronóstico, o en la historia del clima de su mundo en los últimos doscientos años, y ustedes se tranquilizan pensando que se irá—y puede irse  durante cinco años, pero puede regresar como un león en su puerta, con un gruñido y un rugido y hacer pedazos su casa. Estén preparados. Ustedes viven en un mundo evolutivo, en vías de desarrollo, y balanceante mundo. La mecánica de su mundo es una cosa por atender; ustedes también tienen que vivir con una nueva biología.

 

 

Los cambios afectarán sus economías, sistemas monetarios, y comercio en todo el mundo. Ustedes deben diseñar modelos para reconstruir lo que fue destruido. Esto ha sucedido muchas veces en comunidades más pequeñas, en culturas más pequeñas, en civilizaciones más pequeñas, pero esta vez afectará todo su mundo. Su mundo es tan inter-relacionado e inter-dependiente que una destrucción importante en un área tenderá a producir efectos devastadores y poderosos en áreas muy distantes geográficamente y económicamente. Estas condiciones serán agravadas aún más por la competencia de recursos en un superpoblado mundo que está mecánicamente desarrollado y es materialmente codicioso. Ustedes viven en el borde. Deseamos ayudarles ahora a volar hacia adelante, sin caer. Gracias por su pregunta. (Gracias.)

 

Estudiante: ¿Siguiendo su discusión de cómo ayudar a crear modelos para áreas que han sido devastadas, y mirando a través de África, cómo esperamos ver, o cuales son las posibilidades cuando parece que ellos están en una muy grave condición? (La próxima parte de la pregunta fue inaudible). ¿Cómo obtenemos un punto de entrada?

 

SONDJAH: Ustedes debe empezar por casa. Este país está en muchos sentidos, tan debilitado como casi cualquier otra nación en el mundo, para sostenerse socialmente, después de un acontecimiento catastrófico. Yo también les alejaría del problema africano y el problema de medio-oriente, en la medida que éstos no son típicos, y no son corregibles en el corto plazo. Por el contrario les señalaría bastantes áreas que ahora tienen sociedades viables, culturas, economías, y situaciones y situaciones gubernamentales viables.

 

Incluso será muy difícil, aún para una nación desarrollada como Rusia, que ha sido históricamente gobernada por zares y dictadores, y por un gobierno totalitario. El factor que falta es cómo ser un participante efectivo en el liderazgo de una nación. Es difícil compartir el liderazgo en una nación como es que no tienen ni cultura ni historia que semejen ese proceso. Es aún más difícil en naciones empobrecidas y anárquicas, donde no hay tradiciones de ser seguidores y liderazgo que sean co-creativos y competentes en su capacidad de dirigir en el futuro. Estas culturas siempre esperan a un líder dominante para  conquistar y para dirigir, con la esperanza de que habría igualdad y una distribución igual de bienes y servicios a las personas menores que están fuera del poder, en el nivel comunitario fundamental de la de la existencia.

 

Aunque hay modelos extremos como estos por todo el mundo, existen también las similitudes universales, que se necesitan explicar en un mundo que se adentra en los días de la luz y la vida. Las comunidades comienza a nivel individual: Igual oportunidad de conseguir acceso a recursos. Oportunidad igual para acceder a recursos es simplemente un conocimiento del que cada individuo puede participar como un igual en gozar las oportunidades que una nación tiene por ofrecer, ya sea empezando un negocio,  consiguiendo una educación, o tener paz en una comunidad para vivir fácilmente, sin riesgo, sin acoso, sin que sus vidas estén en prenda, si ellos no están de acuerdo con el régimen. Para empezar estudien a su propia nación. Ustedes seguramente tienen suficientes datos, sabiduría, y comprensión sobre lo que ayuda a que individuo crezca, prosperaré y se mantenga a sí mismo como un participante igualitario en una economía, o en una familia, o una comunidad, o en cualquier industria. Ustedes saben estas cosas ya.

 

No tengan miedo de formular estos modelos, no como obligatorios y preceptivos para todos, sino que ellos complementan cada sistema de creencia individual. Si usted fue un musulmán dentro de América, entonces usted puede unirse con otros para idear modelos de sostenibilidad que pueden estar de acuerdo con sus sistemas de creencia. Si usted es un mormón, usted ya esta bien en este camino, así como Amish, menonitas, cuáqueros, y otros grupos religiosos que tienen sociedades y comunidades coherentes. No estamos aquí para hacer que todos se adhieran al mismo modelo, aunque siempre habrá similitudes que sostengan a individuos, sin importar su sistema de creencia. Además, ustedes encontrarán aptitudes para esto en el nivel más básico de existencia humana, y ese es el derecho a la autodeterminación, igual al acceso a la oportunidad, el derecho a un sistema de creencias propio. Estudien las cartas de fundación de las naciones para esto que permite la inclusión de personas que son diferentes.

 

Reconozcan las similitudes de su condición humana y de su potencial humano. Esto es esencial. Estos son los ingredientes de sostenibilidad en los días de la  luz y la vida, y ustedes pueden componerlos en modelos de existencia de sostenibilidad y crecimiento humanos de individuos, de sostenibilidad y crecimiento de familias, de sostenibilidad y crecimiento de comunidades, de una nación y de una nación entre naciones. Al final, habrá similitud e inclusión. La oferta de un mundo donde hay un idioma, una cultura, una religión, una economía, un gobierno no es una idea fantástica, sino que es una que es típico de mundos que están asentados en días de la luz y la vida. Ustedes deben preguntar, "¿Cómo llegamos a ese punto?" y después  diseñan los medios para hacerlo. Muchas gracias, por su pregunta. (Gracias.)

 

Les hemos dado hoy suficiente material para empezar. Por favor permanezcan abiertos a diferentes opiniones, diferentes puntos de vista, a la inclusión de nuevas misiones de individuos—ellas no tienen que ser las misiones de ustedes, pero por favor permítanlas si ellas no conducen a otros a la oscuridad, sino que conduzcan a otros a la oportunidad y al crecimiento y a una asociación más cercana con Dios por medio de la asociación de individuos y asociación con seres celestiales, Ajustadores de Pensamiento, Melquisedeks y ángeles. Pretendan eso, mis amigos. Buen Día. (El grupo muestra apreciación por la lección.)

 

FIN

 

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http://abundanthope.net/pages/article_493.shtml

Co Creative Team Process Part One
By Sondjah, Teaching Mission Piece
Jun 30, 2007, 16:32

 

Sondjah – Preparing for Cataclysm; Working Teams; Leadership – May 20, 2007 – Lesson 1 - NOCO#99

Northern Colorado TeaM, #99
Boulder, Colorado
Teacher: Sondjah Melchizedek

Topics:

  1. Working Teams
  2. Resolving Problems & Creating Solutions
  3. Teacher/student Relationships
  4. Preparation for the Cataclysm
  5. The Transition Era
  6. Devise Practices of Sustainability
  7. Working Teams Needed in Many Areas
  8. "Spiritual Tire Meets the Road of Reality"
  9. Overcoming Biases & Boundaries
  10. No Precedence for These Working Teams
  11. Demonstration of Working Teams at Conference
  12. Generalized Teams Will Break into Sub Groups
  13. Producing Working Models
  14. Individual Decisions Affect Survival of Civilization
  15. Leadership Essential to Survival
  16. Be Discerning When Following
  17. Jesus Was a Magnificent Leader
  18. Confidence Versus Arrogance
  19. Co-creation Requires Leaders

Q & A:

  1. Validate the Message, Not the Messenger
  2. Sharing Truths with Kin
  3. Curiosity as a Tool
  4. Immediate Need for Working Teams
  5. Be Prepared for Reality of What Is to Come
  6. Begin with Own Nation for Working Models
  7. Acknowledge Commonalities of Human Conditions & Potentials

TR: Daniel Raphael

May 20, 2007

SONDJAH: Good afternoon, this is Sondjah. (Group welcomes him warmly.) It is good to be here. I have been assigned to this next phase of development within the Magisterial Mission. My work with you and all is related to the development of what is known as "working teams." This is the next phase of cooperative effort between the celestial realms, divine realms, and mortals on this planet and other planets. This is timed for the needs of your planet, in particular, and I am here to help assist you. My function as a Melchizedek teacher on the mansion world schools is to instruct new morontial students in how to relate to celestial entities, one-on-one, in the realm of Mansonia.

My work with you is very similar, to help you devise a new way of resolving your problems here on this planet and to create solutions. You have the awareness of an evolution of belief and faith; now it includes an active working relationship with celestials, in a team relationship. Ancient humans believed there was a creator, something that brought the world and the universe and stars into existence. Now you—"you," meaning the civilizations and peoples of your world, and even yourself individually perhaps—are now seeing that relationship continue to unfold with the Divine. The working team represents one more phase of God's revelation to you.

You have been taught by Jesus to pray to your Creator God in heaven, and that through him you come to know the Creator and learn his way of perfection — the way of perfection as revealed by Christ Michael/Jesus during his reign as a mortal, on this planet. His life and teachings are represented in the Teaching Mission lessons: the basic fundamental elements of social living, and personal and individual growth in relationship to the Divine Entity that lives within you, and how to live in peace with others. His lessons were adapted through the Teaching Mission so that you would have a personal acquaintanceship and an immediate knowledge of what Jesus taught, while he was here during his stay on this planet, gaining his sovereignty over Nebadon.

The Teaching Mission aided you to have a relationship of teacher-student, with the celestial entity in your group. Each Teaching Mission group enjoyed the lessons of his ministry in a wonderful, ongoing teacher-student relationship for approximately two years, though many groups have continued past that time. In that student/teacher mentoring relationship, you were given a lesson and then offered opportunities to ask questions about the lesson, or any other subject that interested you, relevant to your life and to growing. That is why many of your curiosity questions were never answered. That relationship offered all members the opportunity to feel comfortable working with the real issues of your lives with a celestial being.

Now, in this next phase, you are being provided with a new level of conscious working relationship with a spiritual being. In this next step of evolution, of working faith on your world, you are being offered the opportunity to work with a celestial being in a group of individuals on a specific task. The working teams will have a permanent teacher to guide, mentor, mediate, and teach you how to function in a working group with celestials, who can answer your questions. There must necessarily be a TR (transmitter/receiver) otherwise known as a "channel," through which you can speak to the celestial being. I use the word celestial being in a general way, as this might include Melchizedeks, angels, and other spiritual beings who have or have not been revealed to you in the past. These groups may have a specific problem to work on, or it may be a general topic dealing with sustainability in the broadest terms for your civilizations.

These working teams are presented to you in a timely manner, in preparation for the eventual cataclysm that will come to your world, which Monjoronson has spoken of. This is the next phase for that preparation. Once the cataclysm arises or comes into being on your world, then the "transition era" will reign until your civilization, societies, nations, and communities reorganize and establish a normal way of living once again; then will begin the new era. Working teams are here to assist you to develop sustainable practices before the transition era occurs, so that the transition era will be short and brief, rather than lengthy and centuries long, another "dark age," as happened in your western civilizations in Medieval times.

The purposes of working teams are to devise practices for sustainability of your civilizations, beginning at the level of the individual. Your Descending Son, Monjoronson, has described many of those areas in his recent transmissions. Of particular concern is how to raise children so that they become productive, effective, growing individuals, who are able to raise their own children in a similar manner. As was told to you, there is little hope that your technologically advanced civilizations on this planet would be able to sustain themselves at the family level, because many families and your cultures have lost the traditions for sustainable child-rearing practices.

Yes, your world will continue to exist and can even maintain itself after the cataclysm, but what is desired is that it become sustainable and provide an environment for you and for all individuals to grow. If individuals do not grow, your civilizations will not grow and they will eventually wither and die. This has been the recurring cycle of civilizations on your planet throughout its history. After having the presence of your Creator Son here on this planet over 2,000 years ago, many avatars and advanced teachers in the meantime, and the arrival of Monjoronson, now it is time to invoke a co-creative, co-participating process, in which you can work directly with the Divine, with celestial teachers, for the resolution of problems and the creation of solutions.

Working teams may number in the thousands, forming wherever there is a need to resolve problems of your civilization and social institutions, where there is a place for them to work. You may be asking yourself, "Well, how do we begin?" "What is the beginning of this process?" There are two ways in which you can look at this: One is from the level of the individual, asking, "What will it take to sustain this individual into the future, so that they survive, exist, and are sustained and grow to become more than they are?" This in itself would assist your civilization to maintain itself in the eventuality of time.

The other way is to look from the future, saying, "Our world has achieved the era light and life. How did our nations, societies, and cultures evolve and mature to arrive at this time? What does it take to sustain a civilization so that it is a growing civilization?" From either approach, you would look at various areas within an individual's life, whether it is child rearing, whether it is adult life, whether it is education or medical care, a political system, or an economic system. Whatever you wish to examine, a working team can begin its work.

In addition, you may ask too, "What do we need to know?" Your questions are more adept and more cogent when they are intuitive in nature, when you ask them as open-ended questions. You may ask in the broadest term, "What is it about working teams that will assist us to develop a sustainable civilization into the future?" That would be an excellent question. Working teams are here to assist you as individuals, as cultures and as societies to mature and grow, to arrive in the days of light and life as a consciously evolving society. This is where Monjoronson has told you that the "spiritual tire meets the road of reality" on a 3-dimensional world where you live.

It is essential that you have a road map to enter the future that you have created with a celestial teacher. You will have to live with the solutions that your working teams develop and implement. What the celestial being provides is perspective of a future life, a global perspective from outside your world, to assist you to overcome your cultural, political, and economic biases, prejudices, and boundaries that separate you from other people. This working team process will be highly educational to the members who participate, for it will require that they see everyone on an equal basis. You have only recently overcome racial prejudices in the most modest ways. You have only recently allowed both genders to vote in the political process, and still in many nations that is not a possibility for women to vote as men vote, to own property, or to be of equal status.

You will be required—only because you require it yourselves—you come to a position of total equality and even-handedness and even-mindedness in dealing with others, without special position for yourself, your culture, economy, nation, or your ethnicity. This is truly the grandest application of the golden rule, "Do unto others as you would have them do unto you," but this is even more proactive than that. This is engaging others to be co-creative with you in the golden rule, to sustain your world and your civilizations.

You may ask, "Why do we need to do this?" That, too, is a good question. The answer is that there is little hope this world will survive well, or sustain itself as an incubator of quality souls, that can endure the infinite journey to Paradise. We have told you before that many from your world in this age will make the decision not to continue into the afterlife, into the morontial realm. Even those that have gone into the morontial realm will find the journey difficult and arduous. Why is that? It is because you will carry many of your biases with you, as well as a lot of the emotional imprinting that you receive during your mortal lives. These will transfer with you to your morontial life, and you will need to be in remediation, while some will be in detention. Those who read these transcripts are not likely to be in detention, for you have opened yourselves to God's light, to fill your soul and your mind with the openness to accept the possibility of greater growth in your infinite life. We hope you find this exciting. If you do not, then there is the likelihood that you may not choose to go on to Paradise and join the Corps of Finality. There is no certainty or guarantee that you will do so, before the time of fusion with your Thought Adjuster.

At no time in the history of mankind has there been a universal offering of a working team relationship on your planet. Yes, there have been councils of men and councils of humans who work with a divine entity. This has been ongoing through the history of humankind on your world, but to offer this possibility to the wide realm of all your populations of your world is something new. It is also offered to all religious groups, who have a founding belief in the Creator of all. There is no one chosen race or ethnic group or culture, society, nation or community—all are chosen. It is you who choose to come into the realm of God's family of light, or not. I am here to assist you as a teacher to tell and show you how to work and use this process for the resolution of your problems and difficult situations.

How to say this without prejudicing your mind...it is a quandary for us how to do this, other than just simply stating that several members in your community have been asked to step forward to enact this working team process in a demonstration for you. This will be forthcoming in the weeks ahead. It will involve mortals and celestials in a staged and almost scripted situation, though the participation of the celestial entity, who will be myself at that point, is not scripted. [Note: The demonstration of the working team process will take place at the June conference at Unity Village.]

We are making a more direct effort to educate you in working with celestial entities, with working with angels, Melchizedeks, Bright and Evening Stars and Christ Michael, himself. Do not be bashful about asking for direct assistance from Christ Michael, for he is the eminent, most brilliant spiritual entity in your local universe, who has the capacity to be with billions of his beings, simultaneously. And, surely he is far and away above the capacity to be in a working team with you, assisting you with your efforts, your challenges to learn how to work this process.

When you think of a working team, think of a concept team, or a team approach for resolving a computer architectural problem, or literally designing an architectural building where you have a team of individuals trying to resolve a problem. This team may be mortal individuals, who are concerned about child rearing. It may be about education. The levels that evolve will become more and more specific. One generalized working team may split off into dozens of sub-working teams, to resolve more specific problems. It is something that is necessary at this time. Your universities, technologies, and sciences have enough research data in their archives and libraries to begin devising workable plans for models that can be emulated in your culture.

"What is a functional working family?" "What must the procreative couple do before procreation to prepare for having a child and raising this child?" and after this child is born, "What is necessary to raise it most effectively, so that by the age of five, this individual understands trust, feels safe, knows honor, is loyal, dedicated, and can make commitment? This is not too much to ask for this small child, for at age five they have the capacity to engage your world as any adult does—they simply lack the material awareness and knowledge of how to operate in your world. They are already participating effectively with their Thought Adjuster, and at this early age, their Thought Adjuster has a tremendous hold in their life to apply to them. This is of course, as you know, soon eroded with the influx of cultural ideas and peer pressure and commercial requirements given by your businesses.

This working team model may seem complex, but it operates in the essence of simplicity itself. It is a process of thoughtful, cogent, question asking that is focused towards one goal. You have operated in Teaching Mission groups as this, in a very general way, that a lesson would be given, and then there would be opportunity to ask questions, and if you review your transcripts, you will see that the questions range from purely curiosity questions, to questions that have nothing to pertain to the current lesson. In the working team process, this question and answer process will be much more focused, so that it drives home to a goal, so that there is a product that will evolve from this process.

Working teams will require the production of manuscripts and papers to produce working models of sustainable practices in your society. Your educational process in this nation, as many of you are aware and complain about, is quite awry. It deals with many topics unrelated to survival to your continued existence, for sustaining your living at this level of lifestyle and standard of living. You do not know how to educate individuals to intentionally grow into the many facets that they are capable. There is a process for "feeding" individuals from the infant to the sub-adult, so that they grow into incredibly courageous and creative individuals, who are also loyal and know how to love and know what that involves.

Yes, this is a momentous, mountainous challenge that is being given to you, but likewise, it is a momentous, mountainous opportunity for personal growth, for societal growth, for the survival of your civilizations. Remember that the decisions you make individually, affect the survival of your civilization. You individually, have an affect. You are that one-drop in the ocean of your civilization's life—you are the life-blood of your civilization. The decisions that you make affect whether it lives or dies. When you make decisions that feed you as a soul, as an individual, you feed your civilization. When you selfishly feed yourself from the largess of your societies, from your nation and community, then you take a little bit of life away from your civilization's possibility of survival.

I will now speak to another subject that has been brought to your attention numerous times in the past and it is timely once again to bring this to the fore, and that deals with leadership. Leadership is necessary for your societies to survive. It is necessary to organize the forces of individuals into powerful groups of direction and guidance, for the development of real plans, real models, for the survival of your society, communities, families and individuals, and your nations, and the union of nations for your planet. Leadership is at once an inglorious position for an individual, for it sets that individual apart. It makes them separate from the group, yet it is necessary for this individual to sacrifice their inclusion in the larger group. . . . (Tape turned) We adjure you to let them lead.

Always be discerning about the direction you are being led. If they lead you into darkness, you will surely see the signs ahead of time. If they are self-aggrandizing, then you will see this as well. Be intelligent, be discerning, be thoughtful in your discerning, so that you do not "kill the leader" before it is born. Leadership is an important facet of your world's continuance. Jesus set himself apart as a magnificent leader of your planet's culture–and for all of Nebadon–a model to be followed by all humankind for all millennia to come. Yet, he was reviled, chastised and eventually killed in a brutal way. Will you do the same for your own leaders? Your nation is a violent nation, and it has violent inclinations even at the deepest roots of individuals throughout your communities. This is something to be watched and guarded against, and to know that it occurs. Be careful how you follow: follow with an open heart, yet be discerning. Be wise as serpents and as gentle as doves.

Do not be afraid of the confident individual, who is willing to step into this fray of leadership. It is something that surely many and most do not want to take on, or to become involved in. Many of you do not even want to associate with these confident individuals, feeling that this is arrogance in itself, manifest in an individual and surely they will lead you awry, into ways of evil. But you know what is evil, do you not? Discern which is evil and which is of the light.

Christ Michael cannot save your world by himself, though he has the power to do so. He has already willed that your world is to be saved by your co-creative participation, therefore it requires individuals to step forward as co-creative leaders, who live in the light, who yet nonetheless eat meals, sleep at night, walk in the roads and streets of your world. They must be with you; they must be here. Your world without leaders is a world that will surely fail, will surely not survive. Co-creation requires that leaders come forward. We have provided you leaders already from the side of light; the celestial teachers are your leaders and teachers. Melchizedeks by the millions are here to participate effectively with your associations, and the Most Highs have ranks upon ranks of celestial beings that assist them in every way, in your world.

Now, step forward to be a leader yourself. Yes, you will set yourself apart and yes, you will be rejected by many, but you are necessary; your efforts, your energies are required for your world to be saved. This message is for all those who read this, hear it, or see it. This is meant for you in this age, this date today, and for the next decade, century, the next ten-millennium and hundred-millennium and thousands of millenniums. You must lead! Your world will not survive without leadership.

I would be open to questions related to this topic.

Student: How would you suggest that we present material that we receive from the teachers? I am thinking in particular about sharing the fruits of the spirit with a group that I think would be interested and responsive, but so many people want to know, "Where did you get this? Is it from sacred text or some respected author?" and I am wondering how best to respond to these questions?

SONDJAH: It is best to respond in faith and advise them to open themselves to this material in faith. If it does not assist in their faith process then they should reject it. If it does assist, then they would include it. Looking into the source to validate the text is not a consistent way of incorporating truth into your life, for it looks automatically for a bias and prejudice to reject it, or to include it. We have seen over the ages in the literature of your world wonderful advice to assist you in your daily living and your faith, of working with and living with a Creator Being. Your Thought Adjuster has come through many sources over the ages, in the name of other religions. So to point to the source or to answer regarding the source is to offer the individual an opportunity to reject it or include it, without thought of the content. So please, point to the content as a source to assist them to decide whether to read it or not. A simple cursory examination of two or three pages in the whole of the book is sufficient to allow them to make that decision. Truth will ring through and you may advise them that truth is universal, and it comes in many forms and they should be open to it, wherever it comes. (Thank you.) You are welcome.

Student: Are there better ways for us to reach our children so that they may share some of these truths with their children, our grandchildren/great grandchildren, when they are so busy with their young lives . . . (inaudible) . . . .

SONDJAH: Yes, certainly. Ask them for a moment to listen to you, so that you can share some of the truths that you have learned through your lifetime. So that they may come to know these truths early in their life, rather than fifty years hence, and wonder why they never had them presented to them. Let them become aware that they will eventually come to similar truths as you have. Let them know that they don't have to learn those lessons again from their own life's experience, but that they can incorporate the wisdom of older generations now, so that they can make their lives more productive, earlier. Does this make sense to you? (Yes, thank you.)

Student: Sondjah, I've been feeling a little isolated in that none of the other members of my study group are interested in the Teaching Mission, and I have not been able to gather a like-minded group together that is interested in their spiritual growth and relationships. I have been working with a group that is working on sustainability, called a re-localization group, but their interests are of practical reasons, rather than spiritual. [Note: This is a group with the intention of supporting independent, locally owned businesses and farms within the community.] Do you have any suggestions of how I can get these groups interested in a spiritual approach, or how I can build a fire under people?

SONDJAH: Part of my answer stems from the answers I gave the two former questions this afternoon. You, I would point out that you have the right intention, and your intention serves you well. What other people do with that is up to them. I know and we know that you like to see evidence of your effectiveness in the outworking, in the form of motivating other people who move in a similar direction as yourself. Yet for us, we measure your effectiveness in your intention and your efforts to move towards that goal. This is sufficient for your life and the development of your soul. You are doing well by participating as we have asked you to do—"you," meaning you as an individual and you collectively with millions of other individuals who read this message—to participate in your local associations and governing bodies that effectively shape the policies for your local area. We would not ask any more of you.

However, we would suggest that you send forward—remember Solonia, as she entered the garden, (chuckling) hold this vision clearly of Solonia going into the garden of your friends, and these associations, carrying a light to enlighten these individuals. Rather than a sword, ask her to carry a light that enlightens the souls, minds, and hearts of these individuals. Do not go forward alone, dear one, into this garden of others, but go with an angel to guide you and to open the hearts and minds of others, as you come to them.

See these individuals as being curious. This does not affect their sovereign will, does it? See them as being curious, that the angel causes them to be curious, to ask a question. There is no violation of any decision at that point. Make them curious to know more about you. "What gives you the trust, the courage to be here? Why are you here?" and you will say, "I am here to assist in the development of sustaining our community, but also our civilization. Whatever we do here today and in the weeks ahead in this small group has a powerful affect upon those larger realms around us." And with curiosity, they will ask you further questions about your conclusions, how you came to them. Curiosity is a wonderful trait. It is part and parcel of your humanness, of your becoming, and you will surely not lose this trait, once you cross over into the mansion worlds and into your morontial life. It is a wonderful trait that you will always have. A healthy, helpful, enlightened curiosity leads you forward. Self-serving curiosity leads you into darkness and separation. Thank you for your question. (Thank you!)

Student: There has been much discussion on the Internet lately that the earth changes are very soon—they are stating somewhere around the end of summer or fall—is it going to be a problem if we wait until after the cataclysm, before we begin these projected groups, or should we just go ahead and run with it now?

SONDJAH: There has been and is the intention of introducing the working teams to you now, because they are needed now. If they were needed later, they would be given to you later. There is immediate need for serious consideration of using this process for assisting your people to survive, to be sustained and grow in the future. Waiting until after a major cataclysm is too late. What you have already blinded yourselves to, is that you are already in the earth changes. You have already seen the beginnings of these major changes in your world, but only in the physical. The physical are the most evident: the tsunami in Indonesia was one example of that. There were 300,000 peoples' lives snuffed out within 20 minutes, and hurricane Katrina in your own country, changed the geography and social culture and economy of thousands of square miles in the southern states of your nation. Unbeknownst to you, that devastation has caused many other areas to be changed as well.

Had those populations known what was coming, they would have been more prepared for the reconstruction of their societies. Visiting and neighboring nations do not know how to provide assistance. They simply send medical aid and food, [and] then hope everything gets better. But how do you reconstruct a family? How do you build new families where families have been destroyed, where there only remains a father here and a mother there, a child here and another child there? How do you create bonded groups that were not born together, or did not make a life commitment?

How do you build a community where a community was destroyed? The kind of information and support that areas of devastation need is how to reconstruct the social fabric of their world. How then are you able to establish an educational system that will then sustain those new families, those new communities? What will you do, what models will you use to establish a medical treatment model that sustains your people, the mental health, the social health and the well being of your communities? Though most of you do not know about sustainability or how to grow, we wish to assist you in developing models that can be applied to areas of destruction and devastation, to rebuild your social institutions so that they are not only rebuilt and maintained, but that they grow and grow heartily into something new and evolve into something healthier. This is what is needed for your world.

Do not be surprised if a monster hurricane comes to your nation. Katrina may have been a category 5 hurricane but that may pale compared to hurricanes in the future. Do not be surprised if this occurs. The weather in your world is becoming far more extreme. It is the way of the planet to moderate and mediate the influences of civilization. In the past when there were no civilizations, it was mediating and moderating the influence of monstrous volcanoes that affected your atmosphere for not just a year or two, but for decades—and the initiation of a new ice age. You will see these things in your lifetime, but to a lesser extent. Now is the time to become prepared.

I offer these comments not to scare you, or to motivate you, but just to inform you of the reality that you live in. You think that this is an abnormality or just a blip on the forecast, or in the history of your world's weather in the last two-hundred years, and you pacify yourselves thinking it will go away—and it may for five years, but it may come back as a lion at your door, with a growl and a roar and tear your house apart. Be prepared. You live in an evolutionary, developing and balancing world. The mechanics of your world are one thing to deal with; you have yet to live with a new biology as well.

The changes will affect your economies, monetary systems, and your commerce throughout the world. You must devise models for reconstructing what was destroyed. This has happened many times to smaller communities, to smaller cultures, to smaller civilizations, but this time it will affect your whole world. Your world is so inter-related and inter-dependant that major destruction in one area will have devastating and powerful effects far removed from that area, geographically and economically. These conditions will be further exacerbated by the vying of resources in a highly over-populated world that is mechanically developed and materially acquisitive. You are living on the edge. We wish to help you now to fly forward, without falling. Thank you for your question. (Thank you.)

Student: Following up on your discussion of how to help create models for areas that have been devastated, and looking across to Africa, how do we expect to see, or what are the possibilities when it seems they are in such serious condition? (The next part of the question was inaudible.) How do we gain a point of entry?

SONDJAH: You must begin at home. This country is in many ways, as debilitated as almost any other nation in the world, to sustain itself socially, after a cataclysmic event. I would also point you away from the African problem and the Middle Eastern problem, as these are not typical, and they are not reclaimable in the short term. I would point you rather to areas that now have viable societies, cultures, economies, and viable governmental situations and processes.

It will be most difficult, even for a developed nation as Russia, which historically has been governed by czars and dictators, by a totalitarian government. The factor that is missing is the how to be an effective participant in the leadership of a nation. It is difficult in a nation that has no culture or history as that to shared leadership. It is even more difficult in impoverished and anarchical nations, where there are no traditions of followership and leadership that is co-creative and competent in its capability to lead into the future. These cultures are always waiting for a dominant leader to conquer and to lead, with hope that there would be equality and an equal distribution of goods and services to the lesser people that are out of power, at the fundamental community level of existence.

Though there are extreme models as these all over the world, there are also universal commonalities, which are necessary to account for in a world that enters into the days of light and life. Commonalities begin at the individual level: Equal opportunity to access of resources. Equal opportunity of access to resources is simply an awareness that each individual can participate as an equal in enjoying the opportunities a nation has to offer, whether it is starting a business, getting an education, or having peace in a community to live easily, without jeopardy, without harassment, without their lives being in forfeit, if they do not agree with the regime. Look to your own nation to begin. You surely have enough data, wisdom, and insights into what helps an individual grow and to prosper and to maintain themselves as an equal participant in an economy, or a family, or a community, or any industry. You know these things already.

Do not be afraid to write these models out, not as mandatory and prescriptive to everyone, but they complement each individual's belief systems. If you were a Muslim within America, then you can join with others to devise models of sustainability that can be in agreement with your belief systems. If you are a Mormon, you are already well down this road, as well as the Amish, Mennonites, Quakers, and other religious groups who have coherent societies and communities. We are not here to make everyone adhere to the same model, though there will always be commonalities that support individuals, no matter what the belief system. In addition, you will find qualification for this at the most basic level of human existence, and that is the right to self-determination, equal access to opportunity, the right to one's own belief system. Look to the founding charters of nations for this that allow for the inclusion of people who are different.

Acknowledge the commonalities of your human condition and your human potential. This is essential. These are the ingredients of sustainability in the days of light and life, and you can write them into models for existence for individual human sustainability and growth, family sustainability and growth, community sustainability and growth, and that of a nation and a nation among nations. In the end, there will be commonality and inclusion. The offering of a world where there is one language, one culture, one religion, one economy, one government is not a fantastical idea, but one which is typical of worlds that are settled in the days of light and life. You must ask, "How do we get there?" and then devise the means to do so. Thank you so much, for your question. (Thank you.)

We have given you enough material today to begin. Please be open to differences of opinion, differences of view, the inclusion of new missions from individuals—they do not have to be your missions, but please allow them if they do not lead others into darkness, but lead others into opportunity and growth and a closer association with God through the association of individuals and association with celestial beings, Thought Adjusters, Melchizedeks and angels. Look to that, my friends. Good day. (Group shows appreciation for the lesson.)

END